2014-01-04 13:30
 Oceń wpis
   

 

 

Z uwagi na chroniczny brak czasu ostatnio jedynie przetłumaczę, skracając:

Prezydent Brukseli, Yvan Mayeur, ponagla decyzję o niewpuszczaniu aut na część Anspachlaan w centralnej Brukseli. Prezydent powiedział gazecie codziennej Le Soir: Powinniśmy zrobić to zanim zaczną się protesty. W uzasadnieniu decyzji Yvan Mayeur podaje: "Cokolwiek zrobimy, zawsze będą oponenci. Jedyną metodą uniknięcia opozycji jest nie robienie niczego. Ludzie winny przyjeżdżać do miasta po to aby się przechadzać i robić zakupy. Autostrada (tłumaczenie słowa motorway) w środku miasta nie jest atrakcyjna, również dla sprzedawców".

Całość tekstu
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws.english/News/140102_BXLcar

Celem wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości - tak proszę to traktować jako moją opinię na temat zacofania samorządów w tych wszystkich rodzimych miejscowościach, gdzie planuje się wydawanie gigantycznych sum na budowy nowych wielopasmowych arterii w śródmieściach. Tego rodzaju decyzje należy podejmować po bardzo starannym przemyśleniu. Jako że za kilka lat będziecie Państwo te drogi likwidować, a pieniądze zostaną już niestety wydane, teren kupiony, budynki, niejednokrotnie o wysokiej wartości kulturowej, wyburzone. O kosztach społecznych i środowiskowych nie muszę wspominać.


Komentarze

2014-01-28 13:22:31 | 46.128.157.* | Ewa S.
Re: O przywracaniu miasta ludziom - przypadek Brukseli [0]
Zgadzam się w 100%. W Monachium jest ogromny tunel ponad miastem, który umożliwia przejechanie z jednego końca miast na drugi.
Większość osób używa obwodnicy. Rzadko kto wjeżdza do samego miasta ponieważ parkowanie osiągnęło takie ceny, że po prostu się nie
olaca....Na 1. miejscu są tu rowerzyści, na 2. Piesi a daleko w tyle - kierowcy. skomentuj



O mnie
 
Dr inż arch. Małgorzata HANZL adiunkt w Zakładzie Projektowania Urbanistycznego Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej


Ankieta
 
Czy uważasz że ograniczanie indywidualnych gustów inwestorów w imię zachowania ładu przestrzennego jest potrzebne?
Tak i temu służy planowanie miejscowe
Nie, za to odpowiadają architekci. Oni to robią najlepiej i nie potrzebują dodatkowych przepisów regulujących ich twórczość
Uważam że oryginalność jest nadrzędną wartością nad zachowaniem ogólnego ładu
Nie wiem o czym mowa
 


Kategorie Bloga






Najnowsze komentarze
 
2016-06-03 10:46
Szara Ala do wpisu:
Legalizacja samowoli budowlanych w orzeczeniu TK
ten wyrok uratował nam życie ;) niestety w naszej gminie nie znali takich "nowych praw" ( ;))[...]
 
2016-03-04 10:44
walery do wpisu:
Wielkomiejski snob podmiejski
Gośka, skad tyle jadu i sarkazmu w tym tekście ? Zgadzam się , ze MPZP powinny szczegółowo[...]
 
2015-09-02 08:41
mojemiasto.org.pl do wpisu:
Niedorzeczność
Ja sama zrezygnowałam z auta na rzecz roweru kilka lat wstecz. Łódź nie jest najgorszym[...]
 
2015-09-02 01:21
E. do wpisu:
Niedorzeczność
Właśnie wróciliśmy z Trójmiasta... gdzie wybraliśmy się pociągiem z rowerami. Nieporównywalnie![...]
 
2015-05-29 15:58
majka.skowron do wpisu:
O katastrofie - sagi odcinek pierwszy
Zgadzam się 98% tego wpisu. 2% to przestarzały tabor autobusowy, którego w Łodzi nie mamy.