2015-08-14 08:57
 Oceń wpis
   

 Ze sposobu wypowiedzi, z doboru faktów, czy też nawet ze zwyczajnego sposobu przekazywania informacji niezwykle łatwo jest odczytać sposób myślenia nadawców komunikatu. Można to bardzo łatwo zilustrować czytając tak banalny komunikat jak informacje prasowe nadawane przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu. Witryna Translodz, która takowe informacje zamieszcza, w ogóle nie podaje zmian w organizacji ruchu dla dwóch ważnych grup użytkowników dróg jakimi są piesi i rowerzyści. Nie istnieje ich zdaniem takowa potrzeba? Te formy transportu są mało istotne? Jako że w zrównoważonym modelu transportu, który nota bene stoi u podstaw tworzenia zasad budowania układu transportowego w UE, która jest instytucją finansującą większość inwestycji realizowanych przez łódzki ZDiT, ruch pieszy i rowerowy zajmuje ważną pozycję - taki brak informacji budzi zdumienie. Tym bardziej ze nie tylko dokumenty unijne, ale również rodzime opracowania Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju nakazują traktowanie tych dwóch form transportu priorytetowo. Czegoś tu nie rozumiem: zazwyczaj jest tak ze ten kto płaci ma prawo wymagac i narzucac zasady. W przypadku inwestycji realizowanych przez ZDiT płatników jest dwóch: miasto - czyli my i nasze podatki składamy się na wydatkowany budżet, oraz UE, która wskazuje konkretne rozwiązania. My łodzianie poruszamy się również pieszo i również rowerem. Chcemy wiedzieć jak jest to możliwe. Chcemy móc chodzić wygodnie, bez potykania się i bez wyczekiwania godzinami przy przypadkowo ustawionym sygnalizatorze. Podobnie my rowerzyści mamy juz szczerze dość jeżdżenia po drewnianych strukturach przypominających średniowieczne mostki, czy tez schodzenia co chwilę i chodzenia po przejściach dla pieszych, które nie spełniają żadnych standardów. Czy można w końcu nas, finansujących te szalone i niekoniecznie niezbędne inwestycje zacząć traktować z należnym szacunkiem? Czy można poinformować o tym jak będzie teraz wyglądał ruch pieszy i rowerowy w rejonie  skrzyżowań objętych remontem?


Komentarze




O mnie
 
Dr inż arch. Małgorzata HANZL adiunkt w Zakładzie Projektowania Urbanistycznego Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej


Ankieta
 
Czy uważasz że ograniczanie indywidualnych gustów inwestorów w imię zachowania ładu przestrzennego jest potrzebne?
Tak i temu służy planowanie miejscowe
Nie, za to odpowiadają architekci. Oni to robią najlepiej i nie potrzebują dodatkowych przepisów regulujących ich twórczość
Uważam że oryginalność jest nadrzędną wartością nad zachowaniem ogólnego ładu
Nie wiem o czym mowa
 


Kategorie Bloga






Najnowsze komentarze
 
2016-06-03 10:46
Szara Ala do wpisu:
Legalizacja samowoli budowlanych w orzeczeniu TK
ten wyrok uratował nam życie ;) niestety w naszej gminie nie znali takich "nowych praw" ( ;))[...]
 
2016-03-04 10:44
walery do wpisu:
Wielkomiejski snob podmiejski
Gośka, skad tyle jadu i sarkazmu w tym tekście ? Zgadzam się , ze MPZP powinny szczegółowo[...]
 
2015-09-02 08:41
mojemiasto.org.pl do wpisu:
Niedorzeczność
Ja sama zrezygnowałam z auta na rzecz roweru kilka lat wstecz. Łódź nie jest najgorszym[...]
 
2015-09-02 01:21
E. do wpisu:
Niedorzeczność
Właśnie wróciliśmy z Trójmiasta... gdzie wybraliśmy się pociągiem z rowerami. Nieporównywalnie![...]
 
2015-05-29 15:58
majka.skowron do wpisu:
O katastrofie - sagi odcinek pierwszy
Zgadzam się 98% tego wpisu. 2% to przestarzały tabor autobusowy, którego w Łodzi nie mamy.